Inline HTML

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Agencja Wydawniczo Reklamowa WPROST Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305) przy Al. Jerozolimskich 179 oraz podmioty współpracujące, w tym należące do Grupy Kapitałowej Platformy Mediowej Point Group SA, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych (Dz. Ustaw nr 133 poz.883) w celu realizacji usług oraz w celach marketingowych. Oświadczam, że jestem świadom, iż przysługuje mi prawo wglądu do moich danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania i usuwania.

Skaner

BEZPIECZEŃSTWO

Polak idzie na wojnę

Polacy boją się wybuchu wojny. Ponad jedna trzecia społeczeństwa uważa, że w ciągu dziesięciu lat konflikt zbrojny jest możliwy, a niemal dwie trzecie nie wierzy w zdolność bojową i przygotowanie armii. Jesteśmy jednak gotowi wziąć udział w obronie niepodległości kraju.

38 % dorosłych Polaków uważa, że w ciągu dekady może dojść do konfliktu zbrojnego z udziałem Polski

50 % ludzi twierdzi, że w przypadku wojny na terytorium Polski zostałoby w kraju, z tego

20% wspierałoby działania wojenne, a 17% byłoby gotowe walczyć

42 % Polaków byłoby skłonnych oddać część swoich dochodów dla obronności kraju,

25% badanych – ponad 20% dochodów

64 % respondentów negatywnie ocenia zdolność bojową polskiej armii

70 % badanych jest zdania, że Polska nie jest przygotowana do obrony swoich granic

BADANIE PRZEPROWADZONE PRZEZ DOM BADAWCZY MAISON NA ZLECENIE WARSAW ENTERPRISE INSTITUTE W DNIACH 3-8 PAŹDZIERNIKA 2014 R. NA OGÓLNOPOLSKIEJ PRÓBIE LICZĄCEJ 1070 OSÓB POWYŻEJ 18 R.Ż., DOBRANEJ Z PANELU ARIADNA METODĄ CAWI

1 miesiąc - tak długo zdaniem 58% respondentów jest w stanie bronić się polska armia przed atakiem innego państwa

POLSKA

Bródka z ulicy Udarowej

ZBIGNIEW BRÓDKA ZAANGAŻOWAŁ SIĘ W AKCJĘ EDUKACYJNĄ ZORGANIZOWANĄ Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA UDARU MÓZGU. Jako mistrz olimpijski w łyżwiarstwie szybkim miał symbolicznie pokazać, jakie znaczenie mają czas i niezwłoczna pomoc w przypadku wystąpienia udaru. Akcję zorganizowało Stowarzyszenie „Udarowcy – liczy się wsparcie”. Pasaż Wiecha w Warszawie zmienił się w „ulicę Udarową”, a Bródka w rekordowym tempie pokonał ustawiony tam specjalnie na tę okazję tor wrotkarski. – W Polsce do udaru dochodzi średnio co osiem minut. Co roku choroba dotyka dziesiątek tysięcy osób. Również w mojej rodzinie zdarzył się przypadek udaru – mówił mistrz olimpijski i zdobywca Pucharu Świata w łyżwiarstwie szybkim. – Udar to nie wyrok. Możemy działać, ale kluczowe znaczenie ma czas! Szybka reakcja i wezwanie pogotowia mogą uratować życie – dodaje. W całej Europie z powodu udaru mózgu umiera rocznie około 1,25 mln osób. W Polsce co roku odnotowuje się 60-70 tys. przypadków udaru i około 30 tys. spowodowanych nim zgonów. KN

„Śmieciowe” zamieszanie

CO ZROBIĆ, ŻEBY DO MINIMUM ZMNIEJSZYĆ KOSZTY PŁACOWE SWOJEGO PRZEDSIĘBIORSTWA?

Pomysł jest stary, prosty i często stosowany. Właściciel firmy zatrudnia pracownika na jedną czwartą etatu. Resztę wynegocjowanego wynagrodzenia płaci pod stołem. Doskonałe połączenie legalnego rynku pracy i szarej strefy. Szef firmy płaci małe podatki i składki na ZUS, ale zatrudnia legalnie. Tymczasem rząd problem na rynku pracy widzi w umowachzleceniach. Sejm właśnie uchwalił ustawę, która „uzusawia” takie umowy. Argument? Według Ministerstwa Pracy firmy zbyt często wykorzystywały tę formę zatrudniania pracowników. Oskładkowanie ma to ograniczyć. Czy to pomoże?

CZYTAJ W NAJNOWSZYM WYDANIU „WPROST BIZNES”. WEJDŹ NA WPROSTBIZNES.PL, KOD DOSTĘPU WPROSTBIZNES132. TYGODNIK MOŻESZ CZYTAĆ RÓWNIEŻ NA APLIKACJACH. DO POBRANIA W APP STORE I GOOGLE PLAY.

KULTURA

Z piłką do gwiazd

Gwiazdy” – to tytuł nowego filmu Jana Kidawy-Błońskiego, do którego zdjęcia zaczęły się w Zabrzu. Reżyser sięgnął po historię Jana Banasia, legendarnego piłkarza ze Śląska. W latach 60. zawodnik próbował się dostać do składu orłów Górskiego. Obraz będzie jednak szerszym portretem sportowca, opowieścią o sporcie, ale też o ambicjach i miłości. – Nie jestem profesjonalnym piłkarzem, ale piłkę czuję w sercu i w nogach – mówi odtwórca głównej roli Mateusz Kościukiewicz. W filmie wystąpią też m.in. Magdalena Cielecka, Paweł Deląg i wschodząca gwiazda – Sebastian Fabijański. Producentem „Gwiazd” jest Film Point Group.

SPROSTOWANIE

TOTALIZATOR SPORTOWY SP. Z O.O. z siedzibą w Warszawie w związku z publikacją artykułu „Szóstka bez losowania” informuje, iż w tekście tym oraz jego zapowiedzi znalazły się stwierdzenia nieprawdziwe i nieścisłe: 1. Nie jest prawdą, jakoby Totalizator Sportowy Sp. z o.o. zamówił w A&PBrands reklamę POS TV w sieci sklepów Alma, Tesco oraz Piotr i Paweł. Organizacją kampanii reklamowych marki LOTTO zajmuje się na podstawie umowy dom mediowy, a A&PBrands, jako firma reklamowa, był jednym z wielu podwykonawców kampanii. 2. Nie jest prawdą, iż A&P Brands jest firmą bieliźniarską. Poza działalnością handlową zajmuje się działalnością reklamową oraz działalnością związaną z reprezentacją mediów. Wynika to jednoznacznie z KRS tej spółki. 3. Nie jest prawdą, że prezes Wojciech Szpil jest patronem zleceń dla A&P Brands. Jako członek Zarządu Totalizatora Sportowego Sp. z o.o. nadzorujący Dział Sprzedaży i Marketingu podpisuje wszystkie dokumenty (sprawozdania, mediaplany) odnoszące się do kampanii reklamowych. 4. Nie jest prawdą, jakoby Wojciech Szpil znał Agatę i Marcina Krysiaków, Marcina Rosoła, Michała Dziembę oraz był znajomym grupy młodych działaczy PO. Wojciech Szpil nie zna wymienionych w artykule osób i nie jest związany z żadną partią polityczną. 5. Nie jest prawdą, że Totalizator Sportowy Sp. z o.o. poprzez markę LOTTO wspiera wydarzenia dla dzielnicy Wilanów z uwagi na osobę Artura Buczyńskiego. Kryterium zaangażowania w aktywność reklamową lub sponsoringową jest wyłącznie charakter wydarzenia. W 2012 r. Totalizator poza Dniami Wilanowa sponsorował Kajakowe Zawody o Puchar Świata w Poznaniu, Wielką Warszawską, imprezy sportowe w Legionowie, Wielką Gonitwę Mokotowską, Mistrzostwa Mazowsza Amatorów w kolarstwie górskim w Markach, Bieg przełajowy w Płocku, Mikołajki na lodzie w Stegnach, VII Memoriał Zdzisława Ambroziaka na Ursynowie i wiele innych.

Zarząd Totalizatora Sportowego Sp. z o.o.

MEDIA

„Wprost” nominowany

OŚMIORO NA 16 DZIENNIKARZY NOMINOWA- NYCH DO TEGOROCZNEJ NAGRODY RADIA ZET IM. ANDRZEJA WOYCIECHOWSKIEGO TO AUTORZY „WPROST”. Za materiał „Afera podsłuchowa” wyróżniono Sylwestra Latkowskiego, Michała Majewskiego, Piotra Nisztora, Agnieszkę Burzyńską, Grzegorza Sadowskiego, Cezarego Bielakowskiego i Joannę Apelską. Kapituła doceniła też cykl artykułów Magdaleny Rigamonti na temat sprawy prof. Bogdan Chazana, zwłaszcza tekst „Klauzula okrucieństwa”.

LICZBA TYGODNIA

ponad 200 milionów

– tyle, według PMR Research, w ubiegłym roku Polacy wydali na operacje plastyczne. To dotychczasowy rekord. Wśród najpopularniejszych zabiegów są operacje powiększenia piersi, korekty nosa i facelifting.

BIZNES

Pierwszy robot sprzedawca

Mierzą półtora metra, potrafią mówić w kilku językach, zamiast oczu, ust i uszu mają kamerę, mikrofon i głośnik. Tak będą wyglądać nowi pracownicy amerykańskiej sieci sklepów z narzędziami. OSHbot to robot z ludzkim głosem, który ma zastąpić tradycyjnych doradców klienta. Nie będzie grymasił, wychodził w przerwie na papierosa, plotkował z innymi pracownikami. Właściciel ustawi go przed wejściem do sklepu, a OSHbot zawsze tym samym głosem będzie witał klientów i pytał, w czym może im pomóc. Wystarczy powiedzieć, że szukamy wiertła, śrubek albo młotka, a robot wskaże nam odpowiednią alejkę marketu. Pomoże dobrać rozmiar, zaprowadzi nas do kasy, powie, co można kupić dzisiaj w promocji. To pierwszy przypadek, gdy duża sieć handlowa w miejsce zwykłych sprzedawców zamierza zatrudnić roboty. Według najnowszych badań Uniwersytetu w Oksfordzie w ciągu dwóch kolejnych dekad nawet połowa wszystkich zatrudnionych w Stanach może stracić pracę z powodu rosnącej popularności robotów. SK

Top 7 FILMOWYCH PSÓW

Na ekrany kin wchodzi „Bella i Sebastian” – kolejna adaptacja powieści Cécile Aubry o przyjaźni chłopca i owczarka niemieckiego. Przypominamy najbardziej znane filmowe psy.

1. Lassie

Owczarek szkocki z powieści Erica Knighta podbił ekrany kin na całym świecie. Pierwszy z kilkunastu filmów o psie, który sprzedany przez ubogą rodzinę brawurowo wraca kilkaset kilometrów do ukochanego właściciela, powstał w 1943 r.

2. Beethoven

Bernardyn z filmu Briana Levanta trafia do rodziny Newtonów przez przypadek. Trójka dzieci, wbrew woli ojca, nie chce słyszeć o oddaniu nowego przyjaciela. Film z 1992 r. doczekał się pięciu sequeli.

3. Szarik

Tytułowy bohater „Czterech pancernych i psa”. W serialu owczarek niemiecki należał do Janka Kosa (Janusza Gajosa), był szczeniakiem suki jego przyjaciela z ZSRR. Głównego odtwórcę tej roli, Trymera, zastępowali dwaj dublerzy: Atak i Spik.

4. Cywil

W serialu Krzysztofa Szmagiera z lat 70. „Przygody psa Cywila” u boku milicjanta Walczaka stał na straży PRL-owskiego porządku.

5. Fila

Bohaterka „Pora umierać” jest jednym z najbardziej wzruszających psów w polskim kinie.

6. Marley

Książkę „Marley i ja” Johna Grogana o nim i jego psie zekranizował w 2008 r. David Frankel.

7. Reksio

Choć animowany, ukształtował kilka pokoleń Polaków.

Spis treści

Spis treści schowaj

Pobierz wersję PDF

Ostatnie wydania

Zobacz archiwum wydań